Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

Přípravu pro náš affiliate web máme hotovou, nezbytné pluginy nainstalované, nyní se tedy můžeme pustit do samotné tvorby webu. Dnes vám popíši konkrétní strukturu článků na našem affiliate webu, které budou odkazovat s affiliate odkazem přímo na kurzyproradost.cz.

Budu popisovat strukturu článku a rozložení konverzních prvků, které mně osobně nejlépe funguje. To ale neznamená, že jej musíte kopírovat 1:1. Spíše se jen touto strukturou inspirujte a zkuste přijít s vlastní invencí. Jak už jsem psal, účelem tohoto návodu není vytvořit 1 000 affiliate webů, které si budou podobné jako vejce vejci :-)


Vytváříme první článek

Ze všeho nejdříve jdeme na www.kurzyproradost.cz a vybereme si jeden kurz, který nám poslouží jako podklad pro přípravu struktury článků. Vybereme si ten kurz, který je našemu srdci nejbližší, aby se nám s ním dobře pracovalo. Já si např. vybral Kurz olejomalby – metodou Bob Ross ® HD :-)

Článek ve formě příspěvku

Abychom mohli sestavit strukturu článku, musíme tento článek nejprve založit. Já doporučuji články publikovat ve formě příspěvků (forma stránek se mi neosvědčila).

Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

Nový příspěvek vytvoříme tak, že v menu příspěvky klikneme na tlačítko vytvořit příspěvek. Předtím ještě nezapomeneme smazat testovací příspěvek „Hello world!“, ať tam zbytečně nestraší :-)

Tvorba prvního příspěvku

Na obrázku níže vidíte popis vybraných prvků obrazovky s tvořením příspěvku. Pokud jste naprostý začátečník a zajímá vás komplexní popis všech prvků, hledejte WordPress tutoriály na Youtube.

Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

  1. Jméno článku = v našem případě námi zvolený název kurzu (s ohledem na SEO nesmí být shodný s původním názvem kurzu – později vysvětlím; já zvolil: Kurz malování krajiny technikou Bob Ross)
  2. Grafický editor = na rozdíl od HTML editoru nemusíte celou stránku tvořit v kódu, ale tvoříte ji v editoru vzdáleně připomínajícím Word
  3. Rozšířené možnosti editoru = kliknutím na ikonku je aktivujte, ať nejste omezeni jen základními funkcemi
  4. Uložení konceptu článku = klikněte zde, pokud chcete svoji dosavadní práci uložit, ale nechcete ji zatím publikovat

Ve velkém bílém poli pak budeme tvořit samotnou strukturu článku.

Přiřazení náhledového obrázku k příspěvku

Náhledový obrázek se zobrazuje ve výpisu příspěvků na webu a je tedy pro správné zobrazování nezbytný.

Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

Nejprve klikneme na nastavení náhledového obrázku set featured image. Přepneme se do záložky nahrávání souborů a na disku vybereme soubor obrázku, který chceme nahrát.

Následně vybraný obrázek nastavíme jako náhledový, kliknutím na tlačítko set featured image. Nakonec příspěvek uložíme jako koncept.

Tak, stránku s příspěvkem máme nachystanou a můžeme se s chutí pustit do hlavní tvorby.


Tvorba podkladů pro článek

Ještě než začneme tvořit strukturu článku, musíme si nachystat podklady, abychom se později zbytečně nezdržovali. Tzn. text a doprovodné obrázky.

Text

Textový popis u vybraného kurzu se snažíme dát dohromady svépomocí (později přípravu textu můžeme delegovat). I když nás to nebaví, v žádném případě nikde nic nekopírujeme, prostě to zkousneme a napíšeme alespoň 300 slov originálního textu o vybraném kurzu. Je to důležité i s ohledem do budoucna, kdy tento text můžeme použít jako ukázkový mustr pro případný outsourcing.

Obrázky

Spusťte si bezplatná videa z vybraného kurzu na celou obrazovku a „vytípejte“ z nich 5 – 10 obrázků, které si uložte do jpg nebo png souboru (všechny obrázky musí být ve stejném rozlišení, doporučuji min. 1200 px na šířku).

Típání = pořizování screenshotů:

  • Ve Windows se típání provádí klávesou PrintScreen. Obrázek si vložte pomocí ctrl + v např. do malování, ořízněte jej a uložte.
  • V macOS si zdarma stáhněte aplikaci Skitch a típejte s ní za pomoci stlačení kláves shift + cmd + 6. Následně obrázek ořízněte a uložte.

Soubory s obrázky doporučuji pojmenovávat takto: nazev-kurzu-1, nazev-kurzu-2, atd.


Upozornění pro začátečníky:

Vzhledem k tomu, že se již dostáváme k samotné tvorbě webu, která umí být velmi komplexní, nadále již nebudu rozepisovat do detailu všechny kroky a postupy, protože jich může být nepočítaně a samo o sobě by to vydalo na seriál se stovkou dílů.

Stále vás budu postrkovat po správné cestě, ale zatáčet už musíte sami. Pokud vám od teď nebude cokoliv jasné nebo budete potřebovat poradit s něčím konkrétním, napište mi svůj dotaz do komentářů pod článkem.

Spoustu začátečnických návodů na ovládání WordPressu můžete nalézt také na YouTube.


Tvoříme strukturu článků

Je to tady! Konečně se podíváme na konkrétní podobu struktury článku a začneme tvořit náš web i z vizuálního hlediska. Vše vám vysvětlím na konkrétním případu mého affiliate webu kurzyhned.cz.

Logiku struktury se snažte dodržet, nekopírujte ji však 1:1. Buďte invenční. Přemýšlejte.

Příklad struktury článku z webu kurzyhned.cz

Níže vidíte výřez ukázkového článku z webu kurzyhned.cz. Obrázek neobsahuje horní část webu, pravý sloupec, ani patičku. Vidíte pouze to, co se dá sestavit v rámci vytváření příspěvku. Celou strukturu je možné vytvořit v grafickém editoru, zkušení se mohou pustit do editace článku přímo v HTML.

Já osobně to kombinuji. 80 % vytvořím v grafickém editoru, 20 % pak doladím pomocí HTML editoru. Pokud jste naprostý začátečník, tvořte vždy v grafickém editoru, popř. můžete základní HTML úpravy nastudovat na webu jakpsatweb.cz.

Takže jak má vypadat struktura článku, která funguje?

Affiliate web (10): Tvoříme strukturu článku

(obrázek kliknutím zvětšíte)

  1. Nadpis H1 se vkládá automaticky z názvu příspěvku. Musí obsahovat klíčové slovo (viz analýza klíčových slov).
  2. Úvodní obrázek by měl být dostatečně velký na to, aby zaujal. Musí zároveň sloužit jako affil odkaz, směřující na stránku kurzu na KPR. Alternativní text obrázku je název příspěvku.
  3. Podnadpis H2 musí obsahovat klíčové slovo.
  4. Call To Action tlačítko s affil odkazem směřuje na daný kurz. Zaujme na první pohled, obsahuje výzvu k akci.
  5. Alternativní CTA tlačítko s affil odkazem na přehled všech kurzů na KPR.
  6. Text členěný do odstavců po max. 4 větách, aby se dobře četl. Text by měl obsahovat klíčové slovo o minimální hustotě 0,5 %.
  7. Miniatury screenshotů z daného kurzu. Slouží zároveň jako affil odkazy na kurz. Do alternativního textu vložíme název příspěvku.
  8. Citace rozbíjí jednotvárnost textu. Obsahuje affil odkaz na kurz.
  9. Další CTA tlačítko s affil odkazem na daný kurz.
  10. Podnadpis H2, opět musí obsahovat klíčové slovo.
  11. Výhody kurzu v bodech, lze též nahradit seznamem lekcí. Bodová struktura se návštěvníkovi čte snadněji, než souvislý text.
  12. Tázací podnadpis H2, obsahuje klíčové slovo a nutí návštěvníka k akci ve spolupráci s CTA tlačítky pod ním.
  13. CTA tlačítko s jasnou akcí a affil odkazem na daný kurz.
  14. Alternativní CTA tlačítko s affil odkazem na přehled kurzů na KPR.
  15. Hodnocení kurzu posiluje návštěvníkovo očekávání. Lze jej doplnit o affil odkaz na recenze ostatních absolventů (posiluje social proof, za odkaz na kurz přidejte #komentare).

Struktura s až 50% konverzí

Celou strukturu článku jsem vytvořil svépomocí, pouze za použití šablony z mythemeshop.com a pluginů, které jsem popisoval v minulém díle našeho seriálu. Není odnikud převzatá, je to originál z mé hlavy. V různých podobách tuto strukturu používám i na jiných webech.

Její největší předností je vysoká konverze. Až 50 % návštěvníků článku se proklikne na web inzerenta. Pokud se strukturou budete inspirovat a přidáte do ní nějakou svoji inovaci, bude to naprosto ideální ;-)


V příštím článku se podíváme na analýzu klíčových slov pro jednotlivé kurzy, aby naše příspěvky byly snadno vyhledatelné ve vyhledávačích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *