Affiliate web (13): Tvoříme rubriky a podrubriky

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Po odbočce v podobě outsourcingu se vracíme zpět k přímé tvorbě našeho affiliate webu. V tomto článku se naučíme tvořit rubriky a podrubriky, což je jedna z nejdůležitějších činností, jež na našem webu budeme provádět. Z tohoto důvodu ji prosím věnujte maximální pozornost.

Pamatujte si, že jednou z největších přidaných hodnot našeho affiliate webu, je jeho rozdílná struktura oproti struktuře mateřského webu. Pokud chceme, aby byl náš affiliate web úspěšný, musíme se ve všem odlišit. Originální text a obrázky nestačí! Musíme mít originální celou strukturu, tedy i názvy rubrik a podrubrik.

Všechny rubriky musí být originál

Běžte na Kurzy pro radost, opište si názvy jednotlivých kategorií a dejte si je pro výstrahu někam před sebe, abyste věděli, že ani jeden z těchto názvů nesmíte použít :-) Nyní se můžete směle pustit do návrhu nových rubrik. Ale pozor. Původní rubriky nestačí jen přejmenovat, musíte kompletně změnit jejich strukturu tak, abyste pod nimi jednotlivé kurzy proházeli.

A pokud to chcete mít úplně dokonalé, měli byste pod originální rubriky vložit i originální podrubriky, které budou shromažďovat kurzy se stejným tématem. Když vám pak řeknu, že názvy rubrik a podrubrik by navíc měly obsahovat klíčové slovo, které má alespoň minimální měsíční vyhledávanost, možná se vám z toho všeho zamotá hlava :-)

Ale nebojte, nic není tak složité, jak se na první pohled může zdát. Všechno společně zvládneme. Ukáži vám to konkrétně v praxi, na případu mého affiliate webu.


Jak postupovat při tvorbě rubrik?

Já osobně si nejprve otevřu Excel (nebo Google Docs), do kterého pod sebe nakopíruji názvy všech kurzů na kurzyproradost.cz. Vyčlením si 5 – 6 sloupců (hlavních rubrik), do kterých se snažím rozmístit jednotlivé kurzy tak, aby jejich rozložení bylo maximálně rovnoměrné a zároveň dávalo smysl v rámci určitého tématu.

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Je jasné, že se vám to nikdy nepodaří ideálně, z toho si nic nedělejte. Jde hlavně o to předejít extrémům. Pokud v jedné rubrice máte většinu kurzů a v těch ostatních po jednom, je to špatně. Dejte si na to dostatek času, přemýšlejte a skládejte. Ostatně je to naposledy, co na svém affiliate webu strukturu rubrik tvoříte, později do ní nebudete zasahovat.

Ve chvíli, kdy máme kurzy logicky roztříděné, přichází na řadu pojmenování sloupců. To se ale neobejde bez spolupráce s návrhem klíčových slov na Skliku nebo plánovačem klíčových slov na Google. Jednoduše zadávejte vámi vymyšlené názvy rubrik do jednoho z těchto nástrojů a obratem ověřujte jejich hledanost.

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Pokud vámi zadané slovo nebo slovní spojení nemá žádnou hledanost, vymyslete podobné, které ji mít bude. Ovšem pamatujte vždy na to, že klíčový výraz musí být k dané rubrice relevantní. Nejde o to pojmenovat rubriky nejvyhledávanějšími slovy na internetu. Názvy rubrik musí dávat vašim návštěvníkům smysl. V případě, že nenajdete vhodné klíčové slovo, použijte raději to, které v kontextu dává smysl, bez ohledu na jeho hledanost.

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Jakmile máme všechny sloupce (rubriky) pojmenované, můžeme se směle pustit do podrubrik.

Anebo nemusíme, záleží pouze na nás, jak moc si chceme s affiliate webem vyhrát. Dá se říci, že použití podrubrik není pro náš affiliate web klíčové, několik bodů k dobru nám to ale přidat může.


Jak postupovat při tvorbě podrubrik?

Postup je shodný jako u vymýšlení rubrik. Tentokrát však nepřerozdělujeme všechny kurzy, nýbrž pouze kurzy v rámci dané rubriky. Názvy podrubrik opět otestujeme v návrhu klíčových slov. Pokud se v názvu podrubriky vyskytuje alespoň jedno klíčové slovo s pravidelnou vyhledávaností, máme vyhráno.

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Tímto způsobem si postupně vytvoříme podrubriky u všech rubrik. Ideální počet podrubrik v rámci jedné rubriky je 2 až 6 (myšleno v rámci našeho affiliate webu).

POZOR – nekopírujte mé názvy rubrik a podrubrik

Nechcete-li spáchat SEO sebevraždu, nekopírujte mé názvy rubrik a podrubrik, ale vymyslete své vlastní. Zkopírováním struktury webu způsobíte duplikaci obsahu, která se vyhledávačům vůbec, ale vůbec nebude líbit a váš web přestanou mít rádi. Tak na to pamatujte ;-)


Jak vložit rubriky a podrubriky do WordPressu?

Máme-li sepsané názvy rubrik a podrubrik, zbývá nám už jen poslední krok. Vytvořit hierarchickou strukturu přímo ve WordPressu. Což už je brnkačka :-)

Rubriky

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Klikneme na příspěvky -> rubriky a do pole název postupně vkládáme vymyšlené názvy jednotlivých rubrik. Žádná ostatní pole nevyplňujeme, pouze vždy klikneme na tlačítko vytvořit novou rubriku.

Podrubriky

Affiliate web (13): Tvoříme rubriky

Podrubriky tvoříme identickým způsobem s tím rozdílem, že vždy nezapomeneme vybrat jejich nadřazenou rubriku. Podrubriky je tedy možné tvořit pouze ve chvíli, kdy již máme vytvořené rubriky.


Hotovo. Rubriky s podrubrikami máme založené a můžeme se s chutí vrhnout na tvorbu menu. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte mi je napsat do komentářů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *