Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Už umíme sestavit strukturu článku tak, aby byl maximálně konverzní a návštěvníci se skrz něj hojně proklikávali na mateřský web. Co ale ještě nevíme je to, jak dostat návštěvníky zdarma na náš affiliate web. A k tomu nám právě poslouží analýza klíčových slov.

Princip analýzy je jednoduchý. Nejprve zjistíme, co návštěvníci hledají a následně jim to nabídneme tím, že vhodně začleníme klíčová slova do našich článků. De facto nabídneme klíčová slova vyhledávačům, aby se náš affiliate web po jejich zadání zobrazoval ve výsledcích hledání.

Analýza klíčových slov na Seznamu a Google

Pokud chceme zjistit objem vyhledávání klíčových slov na Seznamu a Google, musíme jít přímo ke zdroji. Oba tyto vyhledávače mají vlastní nástroj na návrh klíčových slov a oba můžeme bezplatně používat. Stačí se do nich pouze zaregistrovat:

Osobně jsem si více oblíbil nástroj „Návrh klíčových slov“ v rámci služby Sklik na Seznamu. Ten vyniká svojí jednoduchostí a přehledností, proto postup analýzy budu prioritně ukazovat v něm.

Postup při analýze klíčových slov

Hned na začátku musím podotknout, že se v rámci tohoto článku budeme zabývat pouze jednoduchou analýzou klíčových slov, o to více ale efektivnější bude. Půjde nám o to získat jedno nebo maximálně dvě klíčová slovní spojení, která následně využijeme v našem článku s popisem kurzu.

KROK 1

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Na www.kurzyproradost.cz si vybereme libovolný kurz, u něhož bude provedena analýza klíčových slov.

Já si vybral Kurz olejomalby – metodou Bob Ross.


KROK 2

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Navštívíme návrh klíčových slov na Skliku a do vyhledávacího pole postupně vypisujeme klíčové fráze, které jsou spojené s naším kurzem. Okamžitě vidíme průměrnou měsíční hledanost a jak moc je daný výraz konkurenční. Logicky tak hledáme frázi, která má největší hledanost a nejnižší konkurenci.

V mém případě jsem postupně zadával výrazy: kurz olejomalby, kurz malování, bob ross, malování olejem, malování krajiny, jak malovat, jak namalovat atd.


KROK 3

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Z výrazů s největší hledaností se pokusíme sestavit název příspěvku tak, aby měl hlavu a patu. Pokud si budeme počínat šikovně, můžeme různou kombinací výrazů dosáhnout nasčítání čísla hledanosti. Zároveň si definujeme hlavní klíčové slovo, na které budeme text optimalizovat. Úplně nejideálnější variantou je, pokud název příspěvku začíná na námi zvolené klíčové slovo.

Já sestavil tento název příspěvku „Kurz malování krajiny technikou Bob Ross“. Jako hlavní klíčové slovo jsem vybral „kurz malování krajiny“, protože má větší relevanci než slovní spojení Bob Ross (člověk, který hledá Boba Rosse, ještě nemusí nutně hledat kurz olejomalby) :-)

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Pokud chceme, můžeme si hledanost klíčových slov ověřit pomocí nástroje Plánovač klíčových slov i na Google, ale většinou to není potřeba.

Pozor na shodné názvy

Název našeho příspěvku se nikdy nesmí shodovat 1:1 s názvem kurzu na Kurzech pro radost. Pokud by tomu tak bylo, vždy ve výsledcích vyhledávání bude upřednostněn originální kurz na KPR. Jakákoliv analýza klíčových slov je pak naprosto zbytečná.


KROK 4

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

(obrázek kliknutím zvětšíte)

Námi vytvořený název kurzu přepíšeme do pole názvu příspěvku na našem affiliate webu. V rámci článku o daném kurzu bude sloužit jako hlavní nadpis H1, který je pro vyhledávače stěžejní.

Zvolené klíčové slovo pak několikrát zopakujeme v jednotlivých podnadpisech a následně i v samotném textu.

Vždy dodržujeme následující pravidla:

  1. Klíčové slovo zařadíme alespoň do 50 % podnadpisů na stránce.
  2. Klíčové slovo zařadíme do ostatního textu tak, aby jeho hustota byla mezi okolním textem v rozmezí od 0,5 % do 2,5 %.
  3. Klíčové slovo nikdy žádným způsobem nemodifikujeme. Musí být použito přesně v takové podobě, jaká nám vyšla z analýzy (nezáleží pouze na velikosti písmen, „kurz malování krajiny“ je to samé co „Kurz malování krajiny“).
  4. Klíčové slovo nesmíme do textu vpasovat násilně. Prioritně myslíme na návštěvníky našich stránek, kterým se náš text musí dobře číst. Pokud nejsme schopni klíčové slovo nenásilně vložit do textu, raději použijeme jiné klíčové slovo, než aby nám z textu vznikl nečitelný paskvil.
  5. Klíčové slovo musí být součástí alternativního textu u všech obrázků v našem příspěvku, včetně náhledového obrázku příspěvku (já doporučuji do alternativního textu obrázků vkládat přímo název příspěvku).

V mém případě jsem klíčové slovo „kurz malování krajiny“ použil celkem 17x.

1x v nadpisu H1, 3x v podnadpisu H2, 4x v klasickém textu a 9x v alternativním textu každého obrázku.


KROK 5

Affiliate web (11): Analýza klíčových slov pro články

Pokud jste si nainstalovali mnou doporučený plugin Yoast SEO, o kterém se zmiňuji v tomto článku, můžete si pomocí něho nyní ověřit správnost svého postupu. Stačí, pokud u libovolného příspěvku zarolujete směrem dolů až na box „Yoast SEO“ a do patřičného pole vložíte své klíčové slovo. V analýze okamžitě uvidíte, co by bylo vhodné změnit, a co naopak funguje skvěle. Nutno podotknout, že není nutné mít všechny body zelené, pokud se vám objeví jeden nebo dva červené puntíky, je to ještě OK.

Můj článek je v podstatě SEO optimalizovaný. Schází mi pouze klíčové slovo v prvním odstavci textu a interní odkaz na jiný článek v rámci mého affiliate webu. První bod řešit nebudu vůbec, ten druhý vyřeším až ve chvíli, kdy na webu budu mít více příspěvků. I tak ale můj článek již vyhledávače naleznou.


HOTOVO

A to je vše. Teď tento postup stačí pouze zduplikovat u všech článků na našem affiliate webu a máme skvěle postavené základy pro to, aby se náš web začal zobrazovat na klíčová slova ve vyhledávačích.

Jak vidíte, zjednodušená analýza klíčových slov je opravdu triviální. Nepotřebujete k ní nějaké extra znalosti, stačí si pouze vyčlenit dostatek času a následovat jednoduchý postup. Pokud ji ale podceníte nebo se jí nebudete zabývat vůbec, odrazí se to ve velké míře na návštěvnosti vašeho affiliate webu. A to by byla velká škoda, nemyslíte?


Jelikož již máme sestavenou strukturu článků a dokážeme k danému kurzu definovat klíčová slova, jsme schopni psaní článků outsourcovat. A o to přesně půjde v příštím díle. Podíváme se na to, jak delegovat psaní textů, pokud se jimi nechceme sami zabývat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *